האח הגדול בוואטס אפ

האח הגדול בוואטס אפ

עדכון לאפליקציה מוסיף אפשרות לצפיה חיה מתעדכנת במיקום.

 

וואטס אפ מדביקה פערים מול ווייז. לפני לא מעט זמן, הוסיפה ווייז אפשרות לשתף את הנסיעה שלך עם חברים, מכרים, משפחה, או כל מי שזה לא יהיה שאתה רוצה שיצפה במיקום שלך – בזמן אמת, בצורה מתעדכנת. הרעיון תפס היטב ונכון לעכשיו, כשאני בדרך למקום כלשהו לאסוף חבר, אני שולח לו את הנסיעה שלי ומתי שהוא רוצה הוא יכול לראות איפה אני בדרך בדיוק, זמן משוער להגעה, ולצאת מהבית בדיוק בזמן כדי לפגוש אותי.

 

נחמד? נחמד. לגיטימי? לגמרי. מדובר בתוכנת ניווט עם דגש חברתי וזה פיצ'ר שממש נחמד שיש בה מטבע הדברים. גם אי אפשר לפספס את זה – כל עוד WAZE עובד ולא החלפתם נתיב – אתה משתפים, ברגע שווייז נסגר – אתם לא משתפים את הנסיעה יותר, ואי אפשר לפספס את זה כשזה קורה – לווייז יש שורה מוקדשת בתריס ההתראות כל עוד הוא עובד, גם אם ברקע.

 

ואז והגיעה וואטס אפ…

וואטס אפ הכניסה לתוך תפריט שיתוף המיקום שלה, אפשרות לשיתוף מיקום חי בזמן אמת, בדומה לווייז. המטרה – במידה ואתה מנסה להגיע לחבר שלך והוא מנסה להגיע אלייך, תוכלו לשתף אחד את השני במיקום, להתקדם אחד לכיוון השני ולראות בזמן אמת שאתם בכיוון הנכון ומה המרחק ביניכם – כדי שתפגשו במהירות וביעילות אחד עם השני. אממה? בוואטס אפ אחרי שאישרתם אחד לשני להשתמש באפשרות הזו – אין שום סימן שזה עובד ברקע. אפשר לצאת מוואטס אפ ושיתוף המיקום עדיין נשאר עבור הצד השני של השיחה, ותעבור חצי שעה תמימה עד שוואטס אפ יעדכן אתכם שעדכון המיקום החי עדיין פעיל והצד השני יכול לראות את המיקום שלכם, בקטע של: "אולי שכחתם אותו עובד בטעות?". אופציה יעילה, היישום לא בטוח בכלל. הסרת שיער בלייזר במכון המתקדם ביותר בישראל!

 

מה זה עלול לגרום?

אם אני חושד בבת הזוג שלי שהיא בוגדת בי או משקרת לי לגבי המיקום אליו היא נוסעת, כל מה שאני צריך זה כמה שניות בודדות עם המכשיר שלה, ואני אפעיל בינינו שיתוף מיקום חי. אחרי היציאה מהוואטס אפ במכשיר שלה – אין שום אינדיקציה לכך שהיא משתפת איתי המיקום שלה, ויש לי אותו באופן חי, מתעדכן וזמין לפחות חצי שעה עד שהוא יתריע בפניה שהאופציה עובדת (בקטע של: "אולי שכחת את זה עובד בטעות, או אולי בעלך מרגל אחרייך"). פרצת אבטחה לא נעימה? גם אני חושב ככה…

 

איך מטפלים בזה?

אין איך הוואטס אפ שלכם סביר להניח כבר התעדכן וקיבל את הפיצ'ר החדש, ואפשר לרגל אחריכם בשקט. הטיפול צריך לבוא מצד וואטס אפ – שתתן התראה קשיחה בתריס ההתראות כל עוד הפונקציה הזו הופעלה, ויוריד את ההתראה אך ורק כשהפונקציה בוטלה – כך שיהיה קשה למשתמש שאחריו מרגלים לפספס את הטלפון שלו צועק לו באותיות ענקיות: "היי, אתה משתף את המיקום שלך עם חבר!". עד אז, ואם בכלל וואטס אפ תוסיף אינדיקציה לשימוש בפיצ'ר החדש הזה – הזהרו, אל תניחו את הסלולרי שלכם ללא השגחה – האח הגדול צופה עליכם.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו